HU-genomineerde grijpt naast ECHO-award

De ECHO-award is aan de neus van Akash Bhola, derdejaars biologie en medisch laboratorium onderzoek, voorbij gegaan.

Bhola was als enige student van de HU genomineerd. Hij kreeg de nominatie in de categorie Bèta Techniek. Die award is naar de Pakistaanse Faisal Mirza, student informatica aan de Haagse Hogeschool, gegaan.

Minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap reikte woensdag 2 april de ECHO-awards 2008 uit. Voor de achtste maal werden de meest excellente allochtone studenten in het hoger beroepsonderwijs en het wetenschappelijk onderwijs onderscheiden. De winnaars krijgen een summer course aan de University of California in Los Angeles.

‘Met de nominatie op zich ben ik al tevreden’, zei Bhola in Trajectum nummer 14. De summer course zit er voor hem dus niet in. ‘Ik heb eigenlijk al andere plannen. Na elf jaar zie ik mijn familie in Suriname weer.’

Meer informatie: www.echo-net.nl