HU Magazine mag blijven

Het personeelsblad HU Magazine kan blijven bestaan naast hogeschoolblad Trajectum. Dat blijkt uit een lezersonderzoek van het bureau Leon de Wolff Mediamanagement.

Zo’n 57 procent van de medewerkers heeft behoefte aan een personeelsblad. Ook wordt duidelijk dat een meerderheid van de studenten (67 procent) en het personeel (63 procent) vindt dat er een blad voor de gehele hogeschoolgemeenschap (studenten en medewerkers) moet zijn. Een minderheid (36 procent bij medewerkers en 32 procent bij studenten) is voorstander van aparte bladen voor de twee doelgroepen.

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat 61 procent van de studenten Trajectum kent en dat driekwart van deze groep het blad leest. Van de medewerkers is 92 procent bekend met Trajectum: de meesten van hen ziet het blad in. 86 Procent van het personeel kent HU Magazine en ook hier leest de overgrote meerderheid van hen het magazine. Van de medewerkers heeft 47 procent een voorkeur voor Trajectum, terwijl HU Magazine bij 13 procent favoriet is. 39 Procent leest beide bladen even graag.

Het formaat van Trajectum is niet geliefd. Een ruime meerderheid van de studenten (79 procent) en medewerkers (69 procent) vindt dat dit moet veranderen. Zij worden op hun wenken bediend: het hogeschoolblad verschijnt vanaf september op magazineformaat. Verder dient de website meer onder de aandacht gebracht te worden: ruim de helft van de medewerkers en 81 procent van de studenten is onbekend met de site www.trajectum.hu.nl.