HU-studente dingt mee naar ECHO Award

Nassa Issa maakt dit jaar als enige HU-student kans op een ECHO Award hbo. In totaal worden er zes awards uitgereikt die studenten van allochtone afkomst moeten belonen voor hun topprestaties.

Issa volgt een verkorte leerroute maatschappelijk werk en dienstverlening. Zij is onder andere klassendocent aan de IMC Weekendschool, is lid van de faculteitsraad en loopt stage als psychosociaal hulpverlener. ‘Ik vind het een hele eer, al toen ik werd voorgedragen. Ik had het zeker niet verwacht. Het komt ook steeds dichterbij en daardoor voelt het echter. Dit is een hele mooie kans’, zegt zij.

Er worden prijzen uitgedeeld in de categorieën: ECHO Award hbo, de ECHO Award wo, de Bèta Techniek Award, de NOS Media Award, de Teaching for Excellence Award en sinds dit jaar is de Zorg Award eraan toegevoegd. Deze prijs is speciaal voor studenten in de medische beroepen in het hbo en wo.

Het is dit jaar de twaalfde keer dat de awards worden uitgereikt. De winnaars mogen een Summer course volgen aan de Universiteit of California Los Angeles. De ECHO Awards worden georganiseerd door het Expertisecentrum Diversiteitsbeleid ECHO. Op vier april worden de winnaars bekend gemaakt.