HU-studenten organiseren DJ-workshop

Acht groepjes studenten van de faculteit Gezondheidszorg organiseren verschillende evenementen voor kansarme mensen. Anne Roorda verzorgt samen met drie anderen een DJ-workshop voor een jeugdcentrum.

Op 31 januari begon de opdracht ‘de uitdaging’ voor de groep studenten. Bij het project krijgen ze twee weken de tijd om een evenement zonder budget te organiseren voor een groep kansarme mensen in de provincie Utrecht.

Het groepje van Roorda kwam via een zoektocht terecht bij een jeugdzorgcentrum in Hollandsche Rading, een dorp van gemeente De Bilt. In het centrum hadden ze  behoefte aan de DJ-workshop. Roorda: ‘Elke woensdag werd er in het centrum een activiteit verzorgd voor de jongeren. Maar doordat het centrum geen budget meer krijgt van de overheid, gebeurt dat steeds minder.’

Voor de cursus, die 15 februari plaatsvindt, komen er twee discjockey's van DJ School Utrecht een groep van tien tot vijftien jongeren DJ-les geven. Tijdens de workshop leren de jongeren platen draaien en mixen.

De studenten volgen het Sirius programma: een project op alle faculteiten met verschillende trajecten voor HU-studenten, die naast hun studie extra activiteiten doen. Bij de faculteit Gezondheidszorg wordt de topclass ingevuld met een cursus leiderschap.