Ingeloot, uitgeloot en toch weer ingeloot

Twintig studenten kregen door een fout van de IB-Groep ten onrechte het bericht dat ze zijn ingeloot voor de opleiding eventmanagement. Tien van hen kunnen toch aan de studie beginnen.

De tweejarige associate degree-opleiding eventmanagement van de faculteit Communicatie en Journalistiek kent een numerus fixus waardoor er plaats is voor negentig studenten. De IB-Groep meldde abusievelijk aan 110 studenten dat ze zijn ingeloot. Twintig van hen kregen later het bericht dat ze toch niet met de opleiding kunnen starten.

Volgens HU-woordvoerder Floris Ran heeft de hogeschool niet voldoende lokalen en personeel om in september een extra klas te starten. Wel komt de hogeschool de gedupeerden tegemoet door de grootte van de groepen te verhogen, zodat tien van hen toch kunnen aanschuiven in de collegebanken.