Jarige Unitas geeft gedenksteen cadeau

De jubilerende studentenvereniging Unitas heeft de gemeente Utrecht een gedenksteen cadeau gedaan. Die komt op de Neude te liggen.

De overhandiging van het cadeau gebeurde zaterdag 19 november in de Stadsschouwburg aan burgemeester Wolfsen. Op de steen staat onder meer de lijfspreuk van de honderdjarige gezelligheidsvereniging gegraveerd: ‘Studenten juicht en jubelt’. Zelf kreeg Unitas een eigentijds glas-in-loodraam cadeau van de vereniging van oud-leden.

Unitas Studiosorum Rheno-Traiectina, zoals de verenigng officieel heet, is opgericht in 1911 en staat open voor vrouwelijke en mannelijke studenten. Unitas telt bijna 1300 leden en tal van jaarclubs en subverenigingen. Het afgelopen jaar stond bol van activiteiten rondom het honderdjarig bestaan.