Joachim Muurling beste debater

Joachim Muurling, eerstejaars lerarenopleiding wiskunde, is de beste debater van de HU. Hij won maandag 20 april de debatwedstrijd van Studium Generale.

Vijfentwintig studenten kruisten in de trouwzaal van het stadhuis de degens tijdens de eerste editie van de HU Debatstrijd. Muurling ging er na drie ronden met de titel Beste HU Debater 2009 en een iPod vandoor. Volgens de jury zorgde hij ‘voor helderheid in de chaos’.

De studenten leefden zich uit op stellingen als: vrijwilligerswerk moet verplicht zijn tijdens de studie, je bent pas echt student als je bij een studentenvereniging zit en het moet mogelijk zijn om studiefinanciering in te trekken bij drankmisbruik.

Muurling zelf kan het na afloop nog niet helemaal geloven, maar is blij met zijn prijs. ‘Ik had nog geen iPod, dus die komt mooi van pas.’ De debatmiddag werd geopend door Geri Bonhof, voorzitter van het college van bestuur. Zij is blij met het initiatief. ‘Want studeren zou meer moeten zijn dan studiepunten halen.’