Máxima opent nieuwbouw Educatie

Prinses Máxima verricht op 10 maart de officiële opening van het nieuwe gebouw van de faculteit Educatie aan de Padualaan.

Dat meldt Sharepoint, de interne site van de HU. Tijdens de opening wordt een programma voor medewerkers, studenten en relaties georganiseerd waarbij diversiteit en het maatschappelijk belang van onderwijs centraal staat.

Het ‘streepjesgebouw’, zoals het pand vanwege de kleurrijke gevel wordt genoemd, domineert sinds een klein jaar de entree van De Uithof. De faculteit verhuisde eind februari vorig jaar van het verouderde pand aan de Archimedeslaan. De ingebruikname liep enkele maanden vertraging op vanwege stagnatie bij de bouw.

Het pand telt negen verdiepingen, telt vijftig lokalen en – naast vaste werkplekken – enkele honderden flexplekken. Opvallend in het interieur zijn de spreuken over onderwijs die overal in het gebouw zijn aangebracht.