Meer Nederlandse studenten naar België

Het aantal Nederlanders dat met studiefinanciering in België studeert, is met zeven procent gestegen naar 4.620. Dit nieuwe cijfer werd vanochtend door de Volkskrant gepubliceerd.

De belangstelling voor een studie in België groeit gestaag. Eerder deze maand maakte het tijdschrift Transfer van internationaliseringsorganisatie Nuffic bekend dat het totale aantal Nederlanders dat staat ingeschreven bij Vlaamse universiteiten dit collegejaar is gegroeid van 5257 naar 6088. Het waren voorlopige cijfers, waarin ook de Nederlanders zijn meegenomen die zonder studiefinanciering in Vlaanderen studeren.

De Volkskrant meldde ook dat het aantal Nederlandse studenten met studiefinanciering in de Verenigde Staten van ruim 1.600 naar ongeveer 2.700 is gestegen, maar die aantallen kloppen niet. Navraag bij de Dienst Uitvoering Onderwijs leert dat er afgelopen december 343 studenten in de VS verbleven, tegen 335 eind 2010.