Neergestoken man was student aan de HU

De man die woensdagnacht 27 november in De Uithof door messteken om het leven kwam is Ingar Bareño, student aan de opleiding chemie.

Dat heeft het college van bestuur bekend gemaakt. De 24-jarige tweedejaars student bemiddelde bij een ruzie tussen een man en een vrouw in het studentencomplex De Bisschoppen. De 23-jargie man stak Bareño daarop neer. Hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen. De verdachte vluchtte in een auto en werd later in Rotterdam aangehouden.

Vrijdag wordt vanaf 11.00 uur een condoleanceregister opengesteld bij het lnstitute for Life Sciences & Chemistry aan de F. C. Dondersstraat 65.

*Ingar Bareño was een gepassioneerd vechtsportbeoefenaar, schrijft het AD Utrechts Nieuwsblad.

*Bewoners van studentenflat De Bisschoppen reageren geschok op het drama, meldt het AD Utrechts Nieuwsblad.

*Op de Arubaanse nieuwssite www.24ora.com stromen reacties binnen na het bericht over de moord.