Nieuw bestuur VIDIUS

Er wordt wat aan stoelendans gedaan in studentenbesturenland, zo ook bij VIDIUS, de belangenbehartiger van studenten in Utrecht.

Voorzitter van het eerste VIDIUS-bestuur Tjolina Proost geeft het stokje over aan Leonie van der Velden, van de tweede lichting wordt Monica Ceulen de nieuwe secretaris, Bregje Vermeer penningmeester, Laura Tilly commissaris gemeentezaken en Iko Koevoets is de nieuwe commissaris landelijke ontwikkelingen.

VIDIUS is een fusie van Stichting Overkoepelend Orgaan Faculteitsverenigingen Utrecht (OOFU), LinQ en USF Studentenbelangen. In 2010 gingen de drie samen. Ze houden de landelijke ontwikkelingen wat betreft hoger onderwijs bij, en praten onder andere met de Hogeschool Utrecht, de Universiteit Utrecht en de gemeente over zaken als huisvesting, OV, werk, sport en cultuur.

Het komende jaar wil VIDIUS zich meer profileren als informatiepunt voor studenten over de landelijke ontwikkelingen in het hoger onderwijs. Daarnaast wil de studentenunie de positie van Utrechtse studenten verbeteren. Hiertoe biedt ze bijvoorbeeld rechtshulp en trainingen op gebied van teambuilding, timemanagement en netwerken.