Nieuw bestuur voor ISO

Een kleine week na de landelijke studentenvakbond LSVb presenteert nu ook het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) een nieuw bestuur. De huidige voorzitter Hidde Terpoorten geeft het stokje door aan de 24-jarige hbo-student Henno van Horssen.

Terwijl de vijf nieuwe bestuursleden van de LSVb allen aan de universiteit studeren, bestaat het nieuwe ,uit zowel wo- als hbo-studenten. De nieuwe voorzitter Henno van Horssen volgt de bachelor land- en watermanagement aan de Hogeschool Van Hall Larenstein in Velp. Hij is lid van het dagelijks bestuur van de medezeggenschapsraad en zit in de commissie van beroep van de hogeschool. Verder is Van Horssen betrokken bij de Nijmeegse jongerenpolitiek.

Daniël van der Ven (25), student sport en bewegen aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle, wordt secretaris. Hij maakt al drie jaar deel uit van de centrale medezeggenschapsraad (CMR) van zijn hogeschool, tegenwoordig als vice-voorzitter.

De overige bestuursleden volgen hun studie aan de universiteit. Penningmeester Tess de Lange (22) studeert geschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Eerder was ze fiscus van een subvereniging van het Utrechtse vrouwencorps (U.V.S.V.). Ook was ze actief in de onderwijscommissie van de geschiedenisfaculteit.

Algemeen bestuurslid Willemijn Bulsink (22) volgt de master general management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ze zat in de faculteitsraad, was actief in verscheidene commissies van haar studievereniging en werkte bij de CNV Dienstenbond.

Hannah Jongsma (20), het andere algemeen bestuurslid, studeert aan de Roosevelt Academy te Middelburg. Ze is daar vice-voorzitter en secretaris van de ‘academic affairs council’ (AAC) en zit in de faculteitsraad.