Online community bij faculteit Educatie

De faculteit Educatie start komend studiejaar een online community met website en beeldschermen, vergelijkbaar met HUmedia bij Communicatie en Journalistiek.

Op de site en de schermen, die op meerdere plekken in het gebouw komen, staan onder meer tekstberichten, filmpjes, foto’s, blog’s en discussies. Studenten zelf zorgen voor de content. ‘We willen de community integreren met het onderwijs zodat ook filmpjes en andere werkstukken van studenten op de site en schermen getoond kunnen worden’, zegt Jelle Koolstra, directeur van ROCmedia, het bedrijf dat HUmedia ontwikkelde. HUmedia telt momenteel achthonderd leden.

De bedoeling van het netwerk, waarvan de naam nog onbekend is, is om de communicatie tussen studenten met de faculteit en opleidingen te verbeteren. Momenteel worden studenten geworven die het project gaan uitvoeren. Eerder is overwogen om HUmedia uit te breiden naar Educatie. Maar om dicht bij de studenten te staan (‘het dorpsgevoel’) is besloten een aparte community op te zetten, zegt Koolstra.