Orca derde bij Varsity

Studentenroeivereniging Orca uit Utrecht is derde geworden tijdens de 129-ste editie van de roeiwedstrijd Varsity op zondag 8 april. Bij de Oude Vier – het belangrijkste onderdeel – ging Nereus uit Amsterdam er met de eerste prijs vandoor. In de categorie Lichte Acht won het debutantenteam van Orca.

Wouter van Bemmel, eerstejaars sociaal pedagogische hulpverlening aan de HU en een van de Oude Vier-roeiers, is blij met de derde plaats. ‘Orca telt weer mee’, zegt hij. De laatste keer dat de Utrechtse ploeg de Varsity won was in 2004. ‘Daarna ging het bergafwaarts en plaatsten we ons soms niet eens voor de finale.’ Volgend jaar mikt hij op een eerste of tenminste tweede plaats.

Aan Van Bemmel zal het niet liggen. Samen met Djimmer Smits, student aan de Universiteit Utrecht, traint hij negen keer per week. Het duo wil zich kwalificeren voor het WK roeien dat deze zomer in Bulgarije plaats vindt.