Orca genomineerd voor Tolerantieprijs

Studentenroeivereniging Orca is een van de genomineerden voor de Tolerantieprijs 2009, georganiseerd door de gemeente Utrecht.

De prijs is bedoeld voor projecten die de verdraagzaamheid onder de Utrechtse bevolking bevorderen, bedraagt 7000 euro en wordt dinsdag 5 mei tijdens het Bevrijdingsfestival uitgereikt door burgemeester Aleid Wolfsen.

Orca is genomineerd met het project Sport op School en de ontwerpwedstrijd Kinderdroom Hoograven. In samenwerking met woningcorporaties Mitros en Portes en de Ariënsschool maakten studenten met kinderen uit de wijk Hoograven plannen voor de leefbaarheid van hun wijk. Daarnaast stimuleerden ze de kinderen om aan sport te doen.

De twee andere genomineerden zijn jongerenorganisatie Critical Mass met de tentoonstelling ‘Denk buiten je INBOX’ en atletiekvereniging Phoenix met het initiatief ‘Colours of Athletics’.