Pedagogiek buigt zich over zaak Savanna

Zo’n 180 studenten pedagogiek mengen zich vrijdag 16 januari in de roemruchte zaak van de vermoorde peuter Savanna. Zij presenteren plannen voor verbetering van de jeugdzorg.

De afgelopen maanden hebben veertig studententeams zich in de affaire verdiept. De driejarige Savanna werd in 2004 dood aangetroffen in de kofferbak van haar moeders auto. De peuter werd herhaaldelijk door de ouders mishandeld. Instanties die zich over het gezin ontfermden hebben stelselmatig gefaald. De studentengroepen maakten beleidsvoorstellen voor de verbetering van de jeugdzorg naar aanleiding van deze zaak.

Tijdens de bijeenkomst in het provinciehuis zullen acht teams hun bevindingen presenteren. Een jury van provinciale statenleden, beleidsmedewerkers en docenten beoordeelt de plannen. Ook de aanwezige studenten gaan hier over stemmen. De beste plannen worden naar het ministerie van Jeugd en Gezin gestuurd.