Peter de Vries directeur Journalistiek

Oud-journalist Peter de Vries (50) wordt de nieuwe directeur van de School voor Journalistiek. Hij begint op 15 maart.

De Vries heeft ruime ervaring als journalist en manager. Na zijn studie sociologie in Groningen werkte hij onder meer als politiek en economisch verslaggever bij persbureau GPD, correspondent in Brussel voor de GPD en Veronica Nieuwsradio, en was hij chef stadsredactie bij de Haagse Courant.

In 2001 werd hij hoofdredacteur van De Gooi- en Eemlander, onderdeel van HDC Media. Twee jaar geleden stapte hij bij het concern over en vervulde de functie van uitgever elektronische media. Momenteel is hij werkzaam als adviseur en interimmanager bij zijn bedrijf DeVriesMediaAdvies.

Hij neemt de taak over van Han Smits, die in oktober vorig jaar overstapte naar Hogeschool InHolland.