Plasterk: benoeming voorzitter TU Delft voorleggen

Haagse bronnen melden dat Gert Jan Kramer, voorzitter van de raad van toezicht, in China gebeld is door de minister. Aanleiding waren zijn uitspraken in het Algemeen Dagblad van 11 september. Daarin staat te lezen dat de TU Delft bij de zoektocht naar een nieuwe collegevoorzitter lak heeft aan het door de regering beoogde salarisplafond van 170 duizend euro voor universiteitsbestuurders.
In het onderhoud met de minister zou Kramer hebben aangevoerd dat hij onjuist is geciteerd door het AD. Plasterk wenst echter niet voor voldongen feiten te worden gesteld. Hij wil de benoeming daarom vooraf kunnen goedkeuren.
In de laatste editie van universiteitskrant Delta had Kramer al laten weten dat de Balkenende-norm de zoektocht naar een nieuwe collegevoorzitter lastig maakt, omdat 'de totale salariskosten rond de 240 duizend euro per jaar liggen'. Kramer is niet bereikbaar voor commentaar. (HOP)