Populaire werkgevers

Als een hoogopgeleide het zelf zou mogen zeggen, dan zou hij het liefst bij de Rabobank gaan werken, schrijft Intermediair op zijn site naar aanleiding van de uitslag van het  Intermediair Imago Onderzoek 2012.

Het is de vierde keer op rij, dat de bank gekozen als meest favoriete werkgever onder hoogopgeleiden. Onderzoeksbureau Motivaction hield een onderzoek onder vierduizend respondenten tot en met 45 jaar met een hbo-opleiding of hoger.

Naast de Rabobank scoren GGZ (geestelijke gezondheidszorginstellingen) hoog en Philips. Onder de universiteiten is de Universiteit Utrecht het meest populair, het UMC onder de academische ziekenhuizen. Van de hogescholen komt alleen de Hanzehogeschool in de score voor.