Prijs voor marketingcampagne HU

Het internetgame ‘Find the code’, dat de HU inzette om ict-studenten te werven, heeft een eerste prijs gewonnen in een competitie voor beste marketingcampagne in het onderwijs.

‘Hacker terroriseert Utrecht’, waarschuwt de website www.findthecode.nl, waar aspirant-studenten het spel kunnen spelen. Zij worden – begeleid door een dreigend muziekje – opgeroepen zich aan te sluiten bij de Taskforce die de hacker moet uitschakelen. De deelnemer speelt de hoofdrol in deze strijd en maakt en passant kennis met studentenstad Utrecht

De game werd ingezet in de eerste helft van 2008 en moet jongeren enthousiasmeren voor een ict-opleiding in Utrecht. De marketingcampagne van de HU was een van de vier genomineerden tijdens het jaarcongres ‘Marketing & communicatie in het onderwijs’ op 24 september. Andere kanshebbers waren de Radboud Universiteit Nijmegen, ROC Zeeland en University Nyenrode. De HU-inzending is door het publiek als beste bestempeld.