Protestkaarten voor Kamerleden

De Utrechtse VIDIUS Studentenunie overhandigde woensdagmiddag 21 maart bijna 9000 protestkaarten aan leden van de Tweede Kamer.

Dit gebeurde tijdens een manifestatie op het Binnenhof in Den Haag. Aanwezig waren de woordvoerders hoger onderwijs van de SP, VVD, PvdA, GroenLinks, SGP en CDA.

De Utrechtse studenten werden vergezeld door enkele tientallen studenten die vanuit Amsterdam kwamen gefietst, georganiseerd door de studentenbonden ISO en LSVb. Deze week vinden in verschillende steden acties plaats tegen de maatregelen van het kabinet, zoals de langstudeerboete en afschaffing van de basisbeurs voor masterstudenten.

Die monden uit in een landelijke manifestatie op de Dam in Amsterdam op vrijdag 23 maart.