Raad geeft directie voordeel van de twijfel

De raad van de faculteit Communicatie en Journalistiek is ‘niet gerust’ over de rapportage van het bureau BPM Consult over de gerezen problemen. De directie krijgt niettemin het voordeel van de twijfel.

In het rapport wordt geconstateerd dat er knelpunten zijn ontstaan door de fusie van de afzonderlijke scholen tot faculteit. Daarbij bestaat er een groep onwillige docenten en zou de directie niet besluitvaardig genoeg zijn.

De faculteitsraad, die eerder aan de bel trok vanwege klachten van studenten en personeel, is niet te spreken over de opzet van het onderzoek. ‘Veelal blijven conclusies globale constateringen en komt de samenhangende achterliggende problematiek onvoldoende terug in de gepresenteerde analyses’, schrijft de raad in een reactie.

De faculteitsraad geeft nog geen definitief oordeel en wacht het plan van aanpak van de directie af. De raad verwacht dat hierin ‘strategische keuzes’ worden gemaakt die op brede steun binnen de faculteit kunnen rekenen. Hierdoor zou de ‘verkramping’ van medewerkers kunnen worden omgezet tot een positieve houding, zo staat in de brief.