Robotstrijd tussen HU en Avans

Twee robots die gemaakt zijn door studenten van de HU en Avans Hogeschool gaan met elkaar de strijd aan.

Op dinsdag 11 september moet tijdens de Robotmatch 2012 in Utrecht blijken welk studententeam de beste robot heeft gefabriceerd die ingezet kan worden als onderwijsassistent.
Studenten van onder meer technische, economische en sociale opleidingen werkten de afgelopen maanden samen om robots te ontwikkelen die kunnen assisteren in het onderwijs. Het HU-team bouwde een exemplaar dat bijstand verleent bij de pabo en de Avans-groep knutselde een exemplaar in elkaar dat hulp biedt aan autistische studenten. Voor de winnaar ligt 2.500 euro prijzengeld klaar. Voorafgaand aan de wedstrijd zijn er workshops voor studenten en docenten.