Roeiclub Orca Sportvereniging 2007

Studentenroeivereniging Orca is uitgeroepen tot Sportverenging 2007. Dit gebeurde tijdens de uitreiking van de Utrechtse Sportprijzen op woensdagavond 30 januari tijdens een sportgala in de Stadsschouwburg. De jury noemde de Algemene Utrechtse Studenten Roeivereniging Orca een ‘steeds professionaliserende vereniging die tegelijk een maatschappelijk verantwoord beleid voert’. Zo zette Orca in samenwerking met woningcorporatie Mitros een project op met kinderen in de wijk Hooggraven en bouwt de vereniging een roeischool die toegankelijk is voor een brede groep Utrechters.
Verder zijn er goede prestaties geleverd. Orca-roeier Pieter Bottema werd vorige zomer wereldkampioen in de ‘lichte mannenacht’ en haalde de vereniging twee Olympische kwalificaties binnen. Orca-roeier Geert Cirkel was genomineerd voor Sportman van het Jaar, maar greep naast de titel. (GR)

Foto: Sander Koot – www.skid.nl