Spaceboxen in De Uithof verdwijnen

De wooncontainers in De Uithof worden per september 2009 verwijderd. De 233 bewoners krijgen van studentenhuisvester SSH Utrecht vervangende woonruimte aangeboden.

De kleurige spaceboxen aan de Bolognelaan zijn in 2004 geplaatst voor een periode van vijf jaar. ‘We hoopten dat deze termijn verlengd zou worden’, schrijft SSH op de website. ‘Maar helaas heeft de universiteit besloten om vast te houden aan de termijn en ons gevraagd de spaceboxen per september 2009 te verwijderen.’

De huurders van de populaire woningen zijn op de hoogte gebracht van deze plannen. Begin volgend jaar wordt de huur officieel opgezegd. De studenten krijgen alternatieve woonruimte van ten minste twaalf vierkante meter aangeboden. SSH zoekt een nieuwe locatie voor de boxen.