Studentenbedrijf Vertical Sunrise haalt derde plaats

De studentcompany Vertical Sunrise van de HU Amersfoort is derde geworden bij de verkiezing van het Studentenbedrijf van het Jaar. Winnaar is Chocenco van Fontys Hogeschool Venlo; tweede Grabod Star van Fontys in Eindhoven.

De finale vond donderdag 4 juni plaats in theater Agora in Lelystad. Vertical Sunrise is een studentenbedrijf van studenten small business and retail management in Amersfoort. Zij brengen het product ESCAPE! (foto) op de markt, een kaartspel waarbij kinderen van 9 tot 12 jaar vaardigheden op het gebied van taal, luisteren en emoties aanleren.

Vertical Sunrise moest het opnemen tegen zeven andere bedrijfjes uit het land. Studenten van de opleiding SB&RM zetten in het eerste jaar een bedrijfje op en brengen een product op de markt. Na afloop worden de firma’s opgeheven. Zij doen zo ervaring op met het ondernemerschap.