Studentendisco ‘Woo’ wegens incidenten dicht

De populaire studentendisco Woolloomooloo van het Utrechtsch Studenten Corps (USC) is voor twee weken gesloten omdat zich verschillende incidenten hebben voorgedaan.

De afgelopen periode gedroegen enkele personen die geweigerd waren zich gewelddadig, zijn er opstootjes geweest en is er binnen met glas gegooid. Daarbij werd tijdens een feest van externen alcohol geschonken aan jongeren onder de 16 jaar.

Dat zegt Maes van Lanschot, voorzitter van het bestuur van USC. ‘De incidenten zijn voor ons als bestuur onaanvaardbaar en daarom hebben we besloten de discotheek van vrijdag 20 maart tot en met zaterdag 4 april dicht te gooien.’

Onderzocht wordt hoe de voorvallen plaats konden vinden en hoe de veiligheid van de bezoekers verbeterd kan worden. Zo is er al besloten om naast de reguliere studentenavonden de ‘Woo’ voortaan alleen nog aan studenten te verhuren en geen glazen te gebruiken maar de consumpties in plastic te schenken.

Volgens Van Lanschot is er een gesprek geweest met de gemeente en is die van plan ‘handhavend op te treden’. Wat dit inhoudt kan hij niet zeggen.

Marion van der Voort, woordvoerster van burgemeester Wolfsen, bevestigt dat er een reeks van incidenten heeft plaats gevonden in en nabij de Woolloomooloo. De gemeente komt over enkele weken met maatregelen ten aanzien van de studentendisco. Die kunnen onder meer inhouden: een tijdelijke sluiting, een nieuw veiligheidsplan en personeel dat niet meer mag drinken onder werktijd.

De disco bevindt zich achter de sociëteit van het studentencorps aan het Janskerkhof.