Studentenhuis Amersfoort in halve finale

Studentencomplex  St. Joseph in Amersfoort is doorgebroken tot de halve finale van de verkiezing Studentenhuis van het Jaar. Het voormalig klooster wordt bewoond door ruim honderd studenten, waarvan velen aan de HU studeren.

Twaalf huizen dingen mee in deze negende editie die wordt georganiseerd door Studenten.net. Behalve Amersfoort zijn daar Enschede, Tilburg, Delft, Leiden, Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen en Wageningen.

Op maandag 7 mei wordt bekend gemaakt welke drie huizen door gaan naar de finale. Vrijdag 11 mei gaan de finalisten op een nog onbekende manier met elkaar de strijd aan voor de eerste plaats. Het winnende huis gaat met alle bewoners naar een zonnige bestemming ergens in Europa.

Uit het huisprofiel: ‘De 114 bewoners hebben door de beruchte feesten met als hoogtepunt het St Joseph Festival ervoor gezorgd dat het St. Joseph inmiddels HET studentenhuis van Amersfoort is. Met bezoekersaantallen die boven de 400 liggen is de reputatie gevestigd.’

Stemmen kan hier