TEDx op de HU

Dinsdag is de eerste TEDxHogeschoolUtrecht lezingenreeks geweest in de faculteit Natuur & Techniek. Het thema was ‘moral persuasion’ en de sprekers kwamen uit Nederland, Duitsland en Amerika om volgens de TED-methode – kort, pakkend, vernieuwend – hun praatje te houden.

Onder de naam ‘TEDx’ mag een groep of organisatie TED-lezingen houden, mits men zich aan de TED-regels houdt. Er waren honderd gasten uitgenodigd, waarvan de helft tijdens het event twitterde onder #tedxhu. Daarmee stond het een tijdje in de Nederlandse topvijf van ‘trending topics’. Organisator en docentonderzoeker aan de FNT Arjan Haring is tevreden met de dag. Aan Trajectum vertelt hij waarom een TED-lezing volgens hem DE lezing is.

www.tedxhogeschoolutrecht.com