UIT: Europadebat afgelast wegens weer

Vanwege het naderende slechte weer werd het Europadebat dat in het Wilhelminapark werd gehouden in het kader van de UIT (Utrechtse Introductie Tijd) na twintig minuten afgelast, op last van de gemeente.

Deelnemers Ronald Plassterk (PvdA), Klaas Dijkhoff (VVD) en Arjan Vliegenthart (SP) waren onder leiding van journalist Frénk van der Linde net flink op dreef elkaar verbaal de loef af te steken over de toekomst van Europa. Onder luid gejuich of boegeroep vanuit het publiek, dat niet in grote getalen was blijven zitten, maar wel met de nodige motivatie.

Het lijsttrekkersdebat dat vandaag ook op het programma staat, om 16.30 uur op Janskerkhof, en dat georganiseerd wordt door het Utrechtsch Studenten Corps (USC), gaat vooralsnog wel door, aldus een woordvoerder van het USC.

Eerder vandaag sprak demissionair staatssecretaris Halbe Zijlstra de UITlopers toe onder het motto 'slim studeren=geld beheren'. Het lijsttrekkersdebat straks op de Janskerkhof gaat over studentenmaatregelen als het sociaal leenstelsel en de langstudeerboete, en gaat gevoerd worden door Sybrand van Haersma Buma (CDA), Alexander Pechtold (D66), Diederik Samsom (PvdA), Jolande Sap (GroenLinks) en Arie Slob (ChristenUnie).