Verhuizing HU Amersfoort uitgesteld

De HU Amersfoort betrekt pas in september 2010 de nieuwbouw in het Eemkwartier. Door vertraging bij de bouw is de geplande verhuizing in de zomer van 2009 niet haalbaar.

Dat  heeft het college van bestuur vrijdag 6 maart bekend gemaakt. Eerder werd gemeld dat de verplaatsing naar de nieuwbouw later zou plaatsvinden, maar een datum werd niet genoemd. De verhuizing in 2010 gebeurt in de zomervakantie om ongemakken voor studenten en medewerkers tijdens het studiejaar te voorkomen.

De hogeschool kan het pand aan de Hooglandseweg-Noord in het komend studiejaar blijven gebruiken. Het college zoekt nog naar een oplossing voor de huisvesting voor de opleidingen aan de locatie Berkenweg.

De achterstand in de bouw ontstond na onenigheid tussen de HU, projectontwikkelaar Burgfonds en onderaannemer Vink. Begin november stopte Vink voor enkele weken met de werkzaamheden en sloot de bouwput af. Later werd de bouw enige tijd gestaakt vanwege de vorst.