Veritas rouwt om overleden Teun

Studentenvereniging Veritas neemt drie dagen rouw aan wegens het overlijden bij een verkeersongeluk van de 28-jarige Teun Sommerdijk, afgestudeerd als leraar techniek bij de faculteit Educatie.

Hij vond donderdagochtend 28 februari de dood bij de Herenbrug op de Maliesingel.

Rond vier uur in de nacht van woensdag op donderdag vloog zijn auto daar uit de bocht. De wagen klapte tegen een boom en hing daarna voor de helft boven het water. Sommerdijk en een 25-jarige inzittende raakten bekneld. De student overleed ter plaatse, de vrouw is zwaargewond naar het UMC gebracht.

Duikers hebben in het water gezocht of andere mensen mogelijk uit de auto waren geslingerd, maar hebben die niet gevonden. Over de toedracht is verder nog niets bekend. De politie heeft gistermiddag foto’s gemaakt en de remsporen onderzocht.

Belangstellenden liepen gisteren af en aan om op de plek van het ongeluk te rouwen en bloemen neer te leggen. In het pand van studentenvereniging Veritas ligt een condoléanceregister. (AD/UN)