Videocollege voor studenten technische universiteiten

Studenten en medewerkers van drie TU-masters zijn het beu te moeten treinen tussen Delft, Enschede en Eindhoven. Vanaf dit jaar experimenteren de universiteiten daarom met ‘virtuele’ colleges, meldt het Twentse universiteitsblad UT Nieuws.

Drie vakken uit de drieTU-masteropleidingen maken vanaf september gebruik van videoconferencing. Elk van de drie technische universiteiten richtte daartoe een ‘virtuele’ collegezaal in. Studenten kunnen er op beeldschermen colleges volgen die aan de andere twee universiteiten plaatsvinden. Bovendien zijn er in alle zalen camera’s aanwezig. Willen studenten een vraag stellen, dan komen ze in beeld in de collegezaal waar écht wordt lesgegeven. De technologie zal naar verwachting volgend jaar ook bij andere vakken worden gebruikt.