Vijf nominaties voor studentbedijfjes

De regionale winnaar van de hbo- en mbo-bedrijfjes wordt op 24 april gekozen en dingt mee naar de landelijke titel. Het beste Nederlandse studentenbedrijf mag zijn product vertegenwoordigen in de Europese competitie, dit jaar gehouden in Noorwegen.
Een van de genomineerde studentcompanies is I do Products. Zij hebben een nieuw concept bedacht om sporten te stimuleren: het ‘keepONmovin-polsbandje’. Dit bandje fungeert als kortingspas bij diverse sportverenigingen en sportwinkels in de regio Utrecht, Amersfoort en Zwolle. Je kunt het bandje kopen via hun website en daarmee verschillende sporten uitproberen of korting krijgen op materiaal of deelname.
Volgens een van de oprichters, Jean-Luc Laval, maken ze een goede kans omdat hun product ook een maatschappelijk doel dient. ‘Twintig procent van de opbrengst gaat namelijk naar het goede doel. Ook zijn wij het enige bedrijf dat een geheel eigen concept heeft bedacht.’ Het is in de drie jaar tijd dat SBRM bestaat de eerste keer dat er studentcompanies van de opleiding zijn genomineerd voor de prijs.  (SH)