Voorzitter raad van toezicht Codarts stapt op

Anderhalve maand nadat de collegevoorzitter van kunsthogeschool Codarts het veld moest ruimen, is ook voorzitter Carel van Eykelenburg van de raad van toezicht opgestapt.

Volgens de Volkskrant vond Van Eykelenburg dat hij 'geen toegevoegde waarde' meer had. Hij haalt uit naar werknemers die zich 'negatief en destructief' gedragen en vraagt zich af wat hun 'ware motieven' zijn. De overige leden van de raad van toezicht blijven voorlopig nog aan.

De afgetreden voorzitter Jikkie van der Giessen zou zich volgens medewerkers van de hogeschool schuldig hebben gemaakt aan mismanagement en fraude. Jarenlang zou ze vrienden en kennissen hebben getrakteerd op reisjes, cadeaus en verblijven in appartementen van de hogeschool. De Onderwijsinspectie doet hier onderzoek naar.