Weer prijs voor duurzame kleerhanger

Studentcompany Aveso Group van de HU Amersfoort heeft met hun duurzame kledinghanger de Students' Den gewonnen. De prijs bedraagt 1000 euro en wordt uitgeloofd door de Marketing Associatie Amsterdam.

Na de voorrondes vond woensdag 6 juni een pitch plaats met zes businessconcepten waarbij het idee van de Amersfoortse studenten als beste uit de bus kwam. De kleerhanger is gemaakt van gerecycled materiaal en wordt wereldwijd verkocht.

Het studentenbedrijf van de vierdejaars small business and retail management is in het eerste jaar gestart. Studenten runnen zelf een bedrijf en lanceren een product. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor de productie, de marketing en de financiën. Na een jaar wordt de onderneming doorgaans opgedoekt, maar de oprichters van de Aveso Group maakten een doorstart.

In november 2011 wonnen de ondernemende studenten de Innovation Award van de Informal Investors Club Amersfoort. Toen toucheerden zij 10.000 euro.