Nummer 1 bij de Keuzegids: Universiteit Utrecht

Volgens de Keuzegids Universiteiten 2024 is de Universiteit Utrecht (UU) de nummer één in de ranglijst van brede universiteiten. Maar liefst veertien bachelors krijgen het predikaat Topopleiding.

De Keuzegids baseert zich op de uitkomsten van de Nationale Studenten Enquête, die in het voorjaar door ruim 289.000 studenten is ingevuld. Zij gaven daarbij cijfers aan de inhoud van hun opleiding, hun docenten, de toetsing, de sfeer en de manier waarop ze worden voorbereid op hun loopbaan.

Behalve naar deze uitkomsten kijkt de Keuzegids naar de doorstroom naar het tweede jaar en of studenten binnen vier jaar zijn afgestudeerd.

In oktober verscheen de HBO-versie van deze gids. Daarin stond Hogeschool Utrecht een-na-laatste.