Ombudsman Van Dorp met pensioen

HU-ombudsman Gerard van Dorp gaat per 1 november met vervroegd pensioen. Zijn taak wordt in januari overgenomen door Paul Herfs, nu vertrouwenspersoon bij de Universiteit Utrecht.

Ombudsman Van Dorp zal lopende zaken tot het nieuwe jaar nog afhandelen. Eventuele nieuwe meldingen worden in deze periode opgepakt door Herfs. Van Dorp zal in deeltijd de functie vervullen van coördinator bij Hoger Onderwijs Voor Ouderen (HOVO), een stichting die cursussen voor senioren aanbiedt. Hierin participeren zowel de HU als universiteit. Van Dorp was sinds januari 2006 ombudsman aan de hogeschool.

De ombudsman is een onafhankelijk persoon in dienst van de hogeschool die klachten van medewerkers over andere personeelsleden of organisatieonderdelen behandelt.