Online HU-onderwijsfestival van start

Een foto van het Onderwijsfestival 2021. Collegevoorzitter Jan Bogerd (links) en dagvoorzitter Peter van Zadelfhoff. Foto: Seth Carnill

Met een gesprek tussen collegevoorzitter en dagvoorzitter Peter van Zadelhoff is het Onderwijs & Onderzoek Festival van de HU donderdagmiddag 28 januari geopend. Ditmaal vanwege corona niet in de Werkspoorkathedraal maar volledig online te volgen.

Op het programma van de editie van 2021 van het festival staat onder meer Gert Biesta, hoogleraar pedagogische dimensies aan de Universiteit voor Humanistiek. Ook Andrew McAfee spreekt. Hij is hoogleraar bij het Massachusetts Institute of Technology (MIT) in de Verenigde Staten.

Vier gasten kruisen deze middag de degens over de vraag hoe de hogeschool studenten kan binden tijdens corona en erna. Deelnemers zijn onder andere lector Studiesucces Rutger Kappe (Inholland) en millennial-expert Talitha Muusse (Op1).

Ook vinden de finales van de Onderzoeker en Docent van het Jaar plaats. Tijdens de virtuele afterparty maken ze de winnaars bekend. Daarnaast is er de bekendmaking van de beste Honours student en het onderwijsinnovatieteam van het jaar.

Om 17.30 is het programma afgelopen.