Foto van de week

Op de alcoholvrije bierfiets door het Science Park

Foto: Kees Rutten

Elke week een bijzonder of alledaags moment, vastgelegd op de foto.

Het is lunchtijd en er rijdt een opmerkelijk voertuig rond in het Utrecht Science Park. Een bierfiets zonder bier. Plakkerig zal ‘ie dus niet zijn. Studenten kunnen een rondje maken: van het regenboogfietspad richting de Johanna en dan weer terug naar de ‘basis’ op HL15. De vlaggetjes rondom de fiets wapperen in de wind. Eén van de fietsers houdt een glas omhoog. ‘Ik sta even droog’, staat erop.

De tap is niet aangesloten, want voor een drankje kunnen de studenten naar de statafels bij de ingang van Heidelberglaan 15. Podium deelt daar mocktails uit. Alcoholvrije gin en prosecco. Al was bij dit weer alcoholvrije glühwein geen slecht idee geweest.

Het is een initiatief van Podium, als onderdeel van Dry January. Morgen organiseren zij een Liquid Lunch, om de alcoholvrije maand af te sluiten.