Operatie red de OV-chipkaart

Morgen wordt er in het Academiegebouw op het Domplein door reizigersorganisaties, studentenorganisaties en deskundigen besproken hoe om te gaan met het plan van het kabinet voor de forse bezuiniging op de OV-chipkaart (425 miljoen) vanaf 2016.

Tijdens deze Nationale Studentenkaart Conferentie zal collegevoorzitter van Hogeschool Utrecht Geri Bonhof spreken over de gevolgen van de bezuiniging voor universiteiten en hogescholen. Verder doet onder anderen Frits Lintmeijer, wethouder verkeer in Utrecht, verhaal over de gevolgen voor studentensteden zoals Utrecht, en Michiel Stapper van ASVA Studentenunie, vertelt hoe het studenten zal vergaan zonder de OV-chipkaart.

De conferentie start om 16 uur en eindigt met een borrel om 19 uur. Wil je erbij zijn en meepraten? Aanmelden kan hier.