Paul de Vries is Machtigste Student

De student met de meeste invloed binnen de HU is Paul de Vries van de opleiding elektrotechniek.

Hij staat op de eerste plaats van de Trajectum Top 10 Machtigste Student 2009, die donderdag 19 november wordt gepubliceerd. De Vries zit voor studentenpartij MUST in onder meer de Centrale Medezeggenschapsraad (CMR) en faculteitsraad en is lid van diverse werkgroepen.

Nummer twee is farmakundestudent Nora Nakhkhali. Zij is voor de lijst USVBO actief in onder andere de CMR, faculteitsraad en opleidingscommissie.

Een gedeelde derde en vierde plaats gaat naar Pedro Perdomo (international business and management studies) en Paul Schut, (commerciële economie) beiden CMR-leden en bestuurders van de vereniging USVBO.

Opvallend aan de editie van dit jaar is dat een meerderheid van de lijst wordt bezet door leden van de relatief jonge USVBO. Vorig jaar waren de activelingen van MUST veruit in de meerderheid.

Met de Machtigste Student zet Trajectum op een rij welke studenten actief zijn in medezeggenschapsorganen en studentenorganisaties. Voor de diverse functies worden punten toegekend waarna een ranking ontstaat met de tien meest machtige, invloedrijke dan wel actieve studenten.