Kort

Persoonlijke gegevens van duizenden studenten en werknemers aangeboden na hack Hogeschool InHolland

Hackers hebben de gegevens van mogelijk 56.000 studenten en medewerkers van Hogeschool InHolland te koop aangeboden op een groot internetforum. Het gaat voornamelijk om mailadressen, maar in sommige gevallen ook om fysieke adressen, telefoonnummers en versleutelde wachtwoorden. InHolland onderzoekt hoe dit precies heeft kunnen gebeuren.

Het is niet de eerste keer dat hackers het gemunt hebben op het hoger onderwijs. Vorige maand werd bekend dat de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam slachtoffer geworden zijn van een cyberaanval. In 2019 betaalde de Universiteit van Maastricht al ruim twee ton losgeld na een gijzelsoftwareaanval.