Kort

Petitie voor positieve ervaringen met HU-science cafés

Met een petitie wil de studentenfractie Vlijmscherp laten zien dat veel mensen positieve ervaringen hebben met de science cafés in de gebouwen van de HU. Het Proeflokaal, HideOut en Het7De ‘liggen onder vuur’, schrijft Vlijmscherp. Zij zijn ‘slordig geëvalueerd’ in een onderzoek van de HU. Ook worden zij ‘negatief in beeld gebracht’ door een artikel op Trajectum. De actie is dinsdagmiddag via de Facebook-pagina van Vlijmscherp verspreid.

In de evaluatie staat dat de science cafés onder meer alcohol schonken aan minderjarigen en er sprake was van drugsgebruik en mogelijke drugshandel. Verder bevonden er soms te veel mensen in de cafés en schortte het regelmatig aan de hygiëne. Collegevoorzitter Jan Bogerd zei tijdens de Hogeschoolraad woensdag ‘trots’ te zijn op de studenten die zich voor de science cafés inzetten.