Pieter Cornelissen HU-projectleider fusie

Pieter Cornelissen is benoemd tot projectleider van de fusie van de HU met Hogeschool Domstad. Cornelissen doet deze klus in deeltijd, naast zijn functie als directeur van het Instituut voor Recht

Vanuit de Hogeschool Domstad gaat Erik Laban leiding geven aan de samenvoeging. Hij was eerder projectleider van de reorganisatie bij de Utrechtse katholieke pabo.

Hogeschool Utrecht en de Hogeschool Domstad willen met ingang van 1 augustus 2010 fuseren. De pabo verhuist dan in fases naar Amersfoort. In december wordt de intentieovereenkomst getekend. Volgend jaar april volgt een definitief besluit. Het plan moet goedgekeurd worden door medezeggenschapsraden van de instellingen en het ministerie van Onderwijs.

In Trajectum mnummer 7, die donderdag verschijnt, meer over de voorgenomen fusie