Podcast

Podcast: ‘Daklozen van tegenwoordig zijn 17/18/19 jaar oud en amper te herkennen’

Podcast
Vormgeving: Nanda Oblong

Een nieuw studiejaar, een nieuwe podcast! In deze reeks gaan we in gesprek met lectoren van de HU. Wat zijn hun nieuwste inzichten en hoe kunnen die óns leven beïnvloeden?

Onze tweede gast is Lia van Doorn, lector Innovatieve Maatschappelijke Dienstverlening.  We hebben het over het daklozenprobleem. Hoe staat het er voor met daklozen in Nederland? Is het daklozenprobleem eigenlijk op te lossen? We bespreken het allemaal in deze podcast! Nu te beluisteren op deze website en op Spotify.

In de podcast hebben we het over schulden. Hoe kan de gemeente je daarbij helpen? Die hulp is vaak gratis en laagdrempelig. Lees er meer over op de website van de gemeente Utrecht. Ook in andere gemeentes zijn er opties om te helpen bij schuld.

De podcast maakt deel uit van een serie Trajectum-podcasts. De vorige en volgende afleveringen zijn in samenwerking met Podium, het initiatief van de HU voor cultuur en debat. Zij organiseert het maandelijks lectorendebat ‘Utrecht maakt Kennis’, bij te wonen in Bibliotheek Neude.

Over het onderwerp van deze podcast zou een spelshow plaatsvinden in de bieb, maar deze is wegens aangescherpte coronamaatregelen alsnog afgelast.

Oh, en volg je Trajectum al op Instagram? Gewoon doen! Tot de volgende!

Luister terug: Podcast 1 met Yael de Haan over nieuwsconsumptie en nieuwsmijding in tijden van corona.