Podcast

Podcast: Waarom studenten over hun schulden moeten praten. En: waar vind je hulp?

Podcast
Vormgeving: Nanda Oblong

In deze reeks gaan we in gesprek met lectoren van de HU. Wat zijn hun nieuwste inzichten en hoe kunnen die óns leven beïnvloeden?

Onze vierde gast is Tamara Madern, lector Schuldpreventie en Vroegsignalering. We praten over schuldenproblematiek bij jongeren. Hoe blijf je uit de schulden, of hoe los je dat probleem op? Moet je sparen? En waarom je je niet moet schamen over schulden, maar er juist over moet praten.

In de podcast praten we ook met Tess. Zij is vrijwilliger bij schuldhulpmaatje. Die organisatie koppelt je aan mensen als Tess, zij helpen je vrijblijvend met je financiële situatie. Er zijn meer manieren om aan hulp te komen, vaak is die hulp gratis. Kijk bij de gemeente Utrecht voor de mogelijkheden.

Vergeet je niet te abonneren via je favoriete podcastkanaal. Meer weten over onze gasten? Ze gaan ook langs bij Podium, het initiatief van de HU voor cultuur en debat. Wil je een debat met één van de lectoren bijwonen, meld je dan aan via de agenda van Bibliotheek Neude.

Oh, en volg ons vooral op onze Instagram: trajectumutrecht. Tot de volgende!

Luister ook: ‘Je kunt tegen een coronaboete in verzet gaan.’