Kort

Portal voor gratis zelftesten voor hoger onderwijs van start

Studenten en medewerkers van de HU en andere hogescholen en universiteiten kunnen vanaf 5 mei zelftesten bestellen bij de portal zelftestonderwijs.nl. Iedereen moet inloggen met een HU-account en enkele gegevens opgeven, zoals het adres waar de gratis zelftesten moeten worden afgeleverd.

Een levering telt vier tests. Vanwege de omvang van het project is de levertijd moeilijk te voorspellen. Het duurt zo’n vijf dagen voor de bestelling in track and trace te zien is en de bezorging wordt gedaan door PostNL. Afleverdagen zijn woensdag tot en met zaterdag.

Studenten hoger onderwijs kunnen sinds medio mei weer voor één keer per week naar de instelling. Aan hen en de medewerkers wordt gevraagd vooraf een zelftest te doen. Daarmee wil het ministerie een corona-uitbraak bij hogescholen en universiteiten voorkomen.