Project van Orca winnaar Tolerantieprijs

Het project Sport op School van studentenroeivereniging Orca is de winnaar geworden van de Utrechtse Tolerantieprijs 2011. Dat maakte burgemeester Wolfsen donderdag 4 mei bekend tijdens het Bevrijdingsfestival in Park Transwijk.

Sport op School is een activiteit van Orca in samenwerking met woningcorporatie Mitros. Studenten zoeken jongeren op in de wijk en op school om samen met hen plannen te maken voor hun wijk en de jongeren te interesseren in sportactiviteiten van de vereniging.

Zo willen ze de jongeren ervan overtuigen dat ze zelf invloed kunnen uitoefenen om hun wijk leefbaarder te maken. Volgensde jury heeft Orca zich met het project de afgelopen jaren weten te ontplooien tot een warm en betrokken maatschappelijke sportvereniging.

De Tolerantieprijs bestaat uit een geldbedrag van 7000 euro, te besteden aan het bekroonde initiatief. De andere genomineerden waren de stichtingen Eet Mee! en Zuilen en Vecht.