Rinnooy Kan opent internationaal academisch jaar

SER-voorzitter Alexander Rinnooy Kan heeft woensdag 1 augustus voor het eerst het academisch jaar geopend voor de 15.000 Nederlandse studenten in het buitenland. Hij spreekt de studenten toe in een videoboodschap.

Rinnooy Kan zegt bewondering te hebben voor deze groep studenten en veel van ze te verwachten. Zij zijn de toekomstige werknemers en ondernemers in Nederland ‘die weten wat er in het buitenland te doen is en zich realiseren dat daar veel kwaliteit te halen en te winnen is’.
De SER-voorzitter hoopt dat ook toekomstige studenten een studie in het buitenland overwegen, omdat daar ‘excellentie te vinden is die in Nederland vaak veel minder beschikbaar is’.

Hij benadrukt dat dit naast persoonlijke groei voor de student ook winst voor Nederland oplevert en hoopt hen terug te zien in Nederland.
De opening van het internationaal academisch jaar is een initiatief van Stichting Nederlandse Wereldwijde Studenten (NEWS).